piatok 3. apríla 2015

SEMIENKOVÉ CHLEBY BEZ MÚKY

Milujem semienkové chleby. Sú výborné, veľmi zdravé, bez lepku a čo ja oceňujem najviac, že príprava trvá možno 10 minút a nezašpiníte si žiadne hrnce a mixéry, takže máte poriadok v kuchyni a žiadne dolepence od cesta. Veľkou výhodou je, že urobíte základný chlieb raz a potom môžete experimentovať, že pokaždé ho urobíte inak..ja ho pečiem ak ako pozornosť ľudom, ktorých mám rada. Ved kto nemá rád niečo domáce a upečené s láskou:-) 


ĽANOVY CHLEBIK BEZ MUKY. Je plný vlákniny a 3 omega mastných kyselín. O liečebných účinkoch ľanových semienok ste už isto počuli a patria medzi najzdravšie potraviny. Upravuje nam travenie,crevnu mikrofloru,zlepsuje imunitu, detoxikuje,zlepsuje plet a hlavne ma protirakovinove ucinky.Tento chlebík je absolútne dokonalý, jemný a makkučký. U mňa  je to absolútny top:-) Definitívne...
200g ľanových semienok zomeliete na kávovom mlynčeku najemno..budete prekvapený koľko toho bude. Pridáte lyžičku soli a polovicu kypriaceho prášku, lyžicu ovsených ortub a ak máte lyžicu slnečnicových semienok. do premiešanej sypkej zmesy pridajte dve kopcovité lyžice makkého tvarohu, tri lyžice olivového oleja a dve vacšie vajcia.podľa potreby prilejem asi deci vody...aby sme mali husté jemné cestíčko, ktoré vyformujeme do bochníka a dáme piecť. Ja som to piekla v dvoch hlinených miskách na musli, kedže som sa bála či sa cesto neroztečie...bochníky narástli do vyšky...misky som vytrela olejom a vysypala otrubami...pečte na 200st..cca 15 minút..potom ešte 30 na 180.
cesto sa nelepí, vymiešate ho lyžicou a bochník sa ľahko tvaruje..je to rýchle a jednoduché.
ODĽAHČENA VERZIA. Namiesto oleja dajte do zmesi za hrsť cukiny a za hrsť strúhanej mrkvy.
MAKOVY CHLIEB .Odoberte trochu semienok a nahradťe nemletým makom. Olej takisto netreba
SEMIENKOVY CHLEBIK. 2šálky rôznych semienok /slnečnica, tekvica, chia, orechy, ľan/ , lyžička kypr. prášku, soľ, 3 vajíčka, lyžčka octu, lyžica tvarohu. včetky ingrediencie zmixujeme v kuchynskom robote.
zmes nalejeme do formy vystlanej pečiacim papierom a pečieme na 180st. cca hodinu. 


Pridať popis

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára