piatok 3. apríla 2015

KELOVO-MAKOVA TORTA S TVAROHOVYM KREMOM A ČOKOLADOVYM GANACHE

nenechajte sa znechutiť kelom, prosím, vôbec to nie je snaha ísť za každú cenu zdravou cestou...kel v torte necítite..a mak je vláčny ako makový krém...
na prípravu potrebujeme krásny nový zelený kel, odlomime si vonkajšie najzelenšie listy, umyjeme, natrhame / asi tak dve hrste/ a dusíme vo vode domakka. potom ho v troche vývaru rozmixujeme ponorným mixerom na jemné smoothie. prilejeme 250ml jablčnej šťavy, škoricu, trošku citr. kory a agave /steviu/. prilejem ešte tretinu šálky kokosoveho oleja /aj slnečnicový može byť/. nakoniec vmiešame tri lyžice ľanových semienok zomletých a 200g maku zomleteho a zmiešaného s kypr. práškom. pečieme v malej forme na 180 st. 45minut. cesto sa zdá byť stale nedopečené,lenže toto nie je cesto. logicky..je to mak a zeleninivo ovocna šťava,,,skor ide o akúsi plnku...nie korpus...bude jemná a krémova. nemože byť nedopečená, pretože neobsahuje ani muku, ani vajcia, vlastne niet čo piecť...
upečená maková hmota sa nedá prekrojiť, takže plnku treba dať len navrch. ja som urobila taku vec, že som si makovu hmota rozrezala na dve polovice, na prvu som natrela plnku a druhú som položila na krem...takže torta nebola kruhová, ale polkruhova.
plnka: 1 tvaroh hrudkový a 1 hustý biely jogurt / gazdovský, Hollandia/..ale naozaj husty, aby plnka netiekla. osladíte steviou /agave/, ochutíte vanilkovou aromou, citr, korou..
cokoladove ganache: namočené datle / hrsť/ rozmixujete na hustú kašu, pridáte kakao /dve lyžice/ a kokosový olej /dve lyžice/
tipy a triky..makový spodok som piekla na pečiacom papieri v tortovej forme. aby sa mi potom z cestom ľahko pracovalo a nezlomila ho..dala som ho zamraziť dotuha na hodinu,potom prerozila cez polovicu, na dva polkruhy. prvý som natrela a druhý...ak nemate primrznutý nadvihnete z papiera jednoducho kuskom tenkého kartonu, ktorý vsuniete cez polkruh ako lopatku a jednoducho prenesiete na hustý krém.
ak kupite riedsí jogurt, krém bude riedky...ale aj to sa dá zachraniť..bud jogurt nedáte /hmmm...to je ale finta..co?/, alebo pridáte protein ochutený vanilkou...ten vám krém osladí, prevonia aj zahustí/ cca 2lyžice/..tretia možnosť je použiť klasicku želatínu...a posledná možnosť...napísať mne a ja niečo vymyslím..
                    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára