pondelok 9. januára 2017

Šošovicové karí s kokosovým mliekom


Žiada sa vám niečo teplé v týchto chladných dňoch?  Aj mne. Ešte pred pár dňami som si vegetila pri rovníku a užívala o 40 stupňov viac. Ale aj zima má svoje čaro a teraz, keď je naokolo všetko biele, trávime vonku celé hodiny. Poznáte to, keď máte v zadku vrtuľu.
Vraví sa, že nikdy nie je zlé počasie, len sa nevieme dobre obliecť. A ja dodávam, že aj najesť.
Je prirodzené, že počas mrazivých dní sú šaláty to posledné, na čo máme chuť. Ochladzujú organizmus, chýba nám energia a jediné na čo máme chuť, je vylihovať pri telke a knižkách,

Čo teda jesť, keď chcete zhodiť nadbytočné kilogramy?  Odpoveď je strukoviny, zelenina, bielkoviny.  Vôbec nie je pravdou, že tepelnou úpravou zelenina prichádza o všetko zdravé, čo v sebe má.  Je veľa látok, ktorých účinok sa naopak, tepelnou prípravou zvyšuje. Napríklad karotenoidy obsiahnuté v rajčinách, mrkve, tekvici. Sú to cenné antioxidanty, ktoré nám pomáhajú bojovať proti voľným radikálom.  Takže smelo do varenia, dusenia a blanšírovania a zohrievajme telo po návrate z mrazivej zimy.

Ja milujem polievky.  Hlavne také, ktoré varíte velmi krátko. Ja varím všetko behom pár minút. Takže vývar, ktorý varíte hodiny a potom z neho vyberiete zeleninu rozvarenú ako handru, u mňa neochutnáte. Medzi moje favoritky patrí paradajková s pečenými kápiami / recept zajtra:-)/, krémová Hokaido s ementálom  a šošovicová  kari a kokosovým mliekom, ktorej som dnes zjedla pol hrnca:-). Je taká výborná, že mi nedalo ju nepofotiť a nepodeliť sa o easy receptík.

Nech sa páči....

Sáčok červenej drobnej šošovice / má cca 200g/
Voda
Vegeta alebo vývar / priznávam, že používam toto dochucovadlo. Nerada sa babrem s vývarmi a nech je mi odpustene, veď kupujem také bez glutamanu/.
strúčik cesnaku
čili
kari korenie
kokosové mlieko /malá plechovka/
štedrá hrsť zelených vňatí /koriander, petržlen/

Šošovicu zalejte dvojnásobkom vody a uveďte do varu. Neopúšťajte kuchyňu, pretože táto malá šošovica je uvarená behom 5 minút a to je jej veľké plus.
Teraz už len prelisujte cesnak, pridajte lyžičku dve kari /podľa chuti/, ja pridávam aj kurkumu a nakoniec vmiešajte plechovku kokosového mlieko/
Premiešajte a vypnite. Keď trošku polievka vychladne, nešetrite zelenými vňaťami. Vitamín C sa varom stráca, tak ju tam nedávajte, kým je polievka horúca.

Príjemné zohrievanie:-) Už sa teším, ako dnes vymrzneme na korčuliach s mojou dcérou Auréliou a potom zjeme zvyšnú polovicu hrnca. Teda polievky 
                                                                                                                                 
                                                                           
         

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára